Imperium kontratakuje

Na wstępie wypada mi się wytłumaczyć z przerwy w publikacjach. Nie porwali mnie obcy, a jedynie Wydawnictwo Pascal, dla którego napisałam przewodnik po Węgrzech, po Balatonie, Inspirator Turystyczny po Węgrzech. Zainteresowanym polecam:

Katarzyna Kociuba – Pascal

Jak się pisze przewodnik? Przyjemnie i strasznie trudno. Goni czas, terminy i wysoko ustawiona poprzeczka. Pascal ma renomę i dobrych redaktorów. Miałam wsparcie, ale wiedziałam, że muszę z siebie dać wszystko.

002

Satysfakcja jest, nie będę ukrywać.

Balaton znam co najmniej dobrze. Resztę Węgier – pobieżnie, choć zjeździłam je od Sopron po Sárospatak. Mam ogólną wiedzę, ale umówmy się: mało kto nawet własny kraj zna na wskroś. Oczywiście internet to ogromne dobrodziejstwo, choć weryfikacja informacji bywa żmudną robotą. Były miejsca, w które udałam się specjalnie (za rzecz jasna własną kasę), np. region winiarski Villány, żeby skonfrontować wiedzę z rzeczywistością. Odbyłam też dziesiątki rozmów z moimi węgierskimi przyjaciółmi, którzy mi niezawodnie podpowiadali, co koniecznie powinnam napisać o ich ojczyźnie.

Kto by dziś kupował przewodnik, jak wszystko jest w sieci. Jest – pod warunkiem, że znacie węgierski. Bo  takich informacji w żadnym innym języku nie znajdziecie. Jeśli więc lubicie Węgry i chcecie się naprawdę czegoś o tym kraju dowiedzieć, to na pewno Was nie zawiodę.

A poza tym? Rozstałam się z moim węgierskim wspólnikiem (nigdy nie byliśmy parą, jeśli ktoś ciekaw) i kontynuuję działalność pod szyldem Helka Travel. Znam język, znam właścicieli noclegów, mam stałych klientów z Polski i szkoda byłoby to wszystko zaprzepaścić. No i po tym pisaniu przewodników mogę spokojnie powiedzieć, że znam kraj – nieraz lepiej od samych Węgrów.

Helka Travel logo

Jak Wam się podoba nowe logo?

Cieszę się bardzo, że działam w pojedynkę, na własny rachunek i w końcu mogę Wam oferować takie domy, apartamenty i hotele, jakie lubicie, bez wiecznego słuchania, ile się na tym da zarobić. Obiecuję, że baza będzie się rozrastać, ale docelowo wolę mniej miejsc, ale naprawdę sprawdzonych.

Słowem, przechodzę do kontrataku!

About Helka Travel

Pośredniczę w wynajmnie noclegów na Węgrzech. Mieszkam nad Balatonem i chętnie dzielę się swoją wiedzą, zapewniając klientom opiekę rezydenta. Dla Wydawnictwa Pascal napisałam serię przewodników po Węgrzech (pod nazwiskiem Katarzyna Kociuba). Horáth Szabolcsné Zobacz wszystkie wpisy, których autorem jest Helka Travel

2 responses to “Imperium kontratakuje

  • wiepap

    Jestem posiadaczem pierwszego Pani wydania „Rejs po Węgrzech” z pięknym wpisem – … (kubeczki) … Siófok 2013.07.24 . Nowy przewodnik „Węgry” niebawem otrzymam. Logo Helka Travel jest OK. w barwach Węgier symbolizujące jacht z Balatonu. No i uspokoiła mnie Pani wpisem „nigdy nie byliśmy parą” … Żona moja często korzysta z przepisów kulinarnych jakie Pani przytacza w swoich i znajomych kuchniach. Polecamy naszym znajomym Pani porady i opisy turystyczno-hotelowe. Pa.

    • Helka Travel

      Panie Wiesławie, serdecznie dziękuje. Mam nadzieję, że przewodnik po Węgrzech spełni Państwa oczekiwania – dużo jest ciekawostek, które na pewno urozmaicą odkrywanie kraju. Jeśli chodzi o przepisy, to niezmiennie się polecam, bo na bieżąco staram się doskonalić moje kulinarne zdolności w praktyce.

Dodaj komentarz